RogKreaton: Meje in trenja
Z navdušenjem napovedujemo novo izdajo RogKreatona – intenzivnega, sodelovalnega dogodka, ki ponuja enkratno priložnost za razvijanje kreativnosti, reševanje problemov in inovativno oblikovanje. Z vrhunskimi mednarodnimi mentorji in mentoricami boste v navdihujočem okolju Centra Rog, največjega kreativnega središča v Evropi, soustvarjali rešitve, ki presegajo meje.
RogKreaton je namenjen mladim oblikovalcem in oblikovalkam, ustvarjalcem in ustvarjalkam ter kreativcem in kreativkam do 30. leta starosti. Potekal bo od 10. do 12. novembra 2025 v Ljubljani.
48-urni oblikovalski sprint bo priložnost za 25 izbranih udeležencev in udeleženk, da pod mentorstvom vrhunskih strokovnjakov in strokovnjakinj raziskujejo temo »Meje in trenja«. Sodelovali boste s produktno in tekstilno oblikovalko Anno Resei, arhitektom in raziskovalcem Igorjem Siddiquijem, arhitektko in profesorico Virginio San Fratello, kiparjem in profesorjem kiparskih tehnik Albertom Gianfredo ter oblikovalko in raziskovalko Annelys de Vet.
Cilj sprinta je povezati različne discipline in materiale ter ustvariti funkcionalne prototipe, ki premikajo meje.
Ne zamudite te izjemne priložnosti, da se povežete z mladimi kreativci in kreativkami z vsega sveta, se zabavate in tekmujete za posebne nagrade!
Komaj čakamo, da se srečamo na RogKreatonu!
RogKreaton je del mednarodnega festivala RogDizajnDnevi (10.–14. november 2025), ki vključuje tudi mednarodno konferenco RogForum (13.–14. november) in razstavo RogExpo (12. november 2025 – 8. februar 2026), na kateri bo predstavljena letna produkcija Centra Rog.
Dogodek podpira projekt CraftWork 4.0 All - European Emerging Craft Platform, ki ga financira Evropska komisija.

O izzivih
Kako deluje in kaj bomo počeli?
V času podnebnih sprememb, kulturnih delitev in hitrega tehnološkega napredka se meje nenehno premikajo – skupaj z njimi pa nastajajo tudi nova trenja. Letošnji RogKreaton vas vabi, da se tem izzivom ne izogibate, temveč jih pogumno sprejmete. Združili boste različne materiale, discipline in poglede ter ustvarili nepričakovane, a uporabne rešitve.
Ta intenzivni, sodelovalni dogodek je odlična priložnost, da skupaj s priznanimi mednarodnimi mentorji in mentoricami raziščete kreativne pristope k reševanju problemov in inovativno oblikovanje – vse to v navdihujočem okolju največjega ustvarjalnega središča v Evropi.
RogKreaton vključuje pet različnih izzivov, ki jih vodijo mednarodno priznani mentorji in mentorice z različnih področij – od oblikovanja izdelkov in arhitekture do tekstilnega oblikovanja in interdisciplinarnih projektov. Skupaj z njimi vam bodo ves čas na voljo tudi tehnologi in vodje naših produkcijskih laboratorijev.
Izzivov se bo lotilo pet ekip, sestavljenih iz po petih izbranih udeležencev in udeleženk. Vsaka ekipa bo prejela:
- škatlo z materiali,
- 10 ur dnevnega dostopa do devetih različnih laboratorijev, kjer boste lahko uporabljali stroje, orodja in prejeli dodatno mentorstvo,
- 48-urni dostop do prostora za sestavljanje in izdelavo prototipov.
Ob koncu sprinta bodo ekipe svoje prototipe predstavile strokovni žiriji, zmagovalna ekipa pa bo razglašena na otvoritveni slovesnosti razstave RogExpo, 12. novembra ob 19. uri.
Vse ekipe bodo imele tudi priložnost:
- predstaviti svoje delo na razstavi RogExpo,
- svoje rezultate deliti z mednarodno strokovno skupnostjo na festivalu RogDizajnDnevi.
Kdo se lahko prijavi in kako?
Prijavite se lahko ustvarjalci in ustvarjalke med 18. in 30. letom. Izpolnite spletni obrazec (najdete ga spodaj) in obvezno priložite predstavitveni video (do 3 minut), v katerem povejte, kdo ste in kaj vas motivira. Prijavnine ni.
Kdaj je rok za prijavo?
Število mest je omejeno in se bo sproti zapolnjevalo, zato vam svetujemo, da se prijavite čim prej. Prijave zbiramo do 6. oktobra 2025.
Koliko mladih ustvarjalcev in ustvarjalk bo izbranih?
Skupno 25 udeležencev in udeleženk oziroma po pet na vsak izziv.
Kaj dobim, če bom izbran_a?
- Brezplačno udeležbo na RogKreatonu z vključeno prehrano (10.–12. november 2025),
- brezplačno vstopnico za RogForum z vključeno prehrano (13.–14. november 2025),
- brezplačno nastanitev v hostlu od 9. do 15. novembra 2025 (za tuje udeležence in udeleženke in tiste iz Slovenije, ki ne živijo v Ljubljani).
Nagrade? Seveda!
Zmagovalna ekipa prejme:
- letno članarino in uporabniški paket v vrednosti 400 € (za tiste, ki prihajajo iz Ljubljane ali okolice),
- dvotedensko rezidenčno bivanje v Centru Rog in krite potne stroške (za tujce in tiste domače udeležence, ki ne živijo v osrednjeslovenski regiji).
- Rezidenčno bivanje bo možno koristiti med januarjem in julijem 2026.
Vsi udeleženci prejmejo:
udeležbo na mednarodni razstavi RogExpo (od 12. novembra 2025 do 8. februarja 2026), na kateri bodo razstavljeni rezultati RogKreatona, potrdilo o udeležbi na kreatonu in referenčno potrdilo o sodelovanju na razstavi.
Časovnica
- Rok za prijave: 6. oktober 2025
- Obvestilo o izboru: najkasneje do 13. oktobra 2025
- Začetek novembra: spletno srečanje z mentorjem ali mentorico in predstavitev izziva
- Nedelja, 9. november 2025: prihod v Ljubljano, nastanitev v hostlu Celica za tuje udeležence in udeleženke
- Ponedeljek, 10. november 2025: 9:00 – registracija; 9:30 – ogled prostorov; 10:00 – začetek RogKreatona
- Sreda, 12. november 2025: 10:00 – zaključek RogKreatona in postavitev rezultatov v razstavnem prostoru; 11:00 – predstavitev rezultatov žiriji; 19:00 – uradno odprtje RogExpa in razglasitev zmagovalcev
- Četrtek, 13. november in petek, 14. november 2025: konferenca RogForum
- Sobota, 15. november 2025: odhod tujih udeležencev in udeleženk
Za več informacij piši na megi.pilko@center-rog.si
Te zanima, kako so potekali lanskoletni RogDizajnDnevi?
Oglejte si utrinke z lanskoletnega RogKreatona in videoposnetek odprtja razstave! TUKAJ najdete lanskoletni program festivala in kratek video povzetek.
5 oblikovalskih izzivov
IZZIV 1: NAZAJ V PRIHODNOST – OBLIKOVANJE PREDMETOV ZA NOMADSKI SVET
Mentorica: Anna Resei, oblikovalka produktov in tekstila (Avstrija, Nemčija)
Rog mentorja: Uroš Topić (Tekstilni lab) in Gregor Stražar (Kovinarski lab)
Labi: Tekstilni lab, Kovinarski lab, FabLab
Opis izziva:
V času podnebnih sprememb in s tem povezanih migracij, migravij zaradi konfliktov ali prostovoljnega nomadstva se načini bivanja hitro spreminjajo. Vedno več ljudi živi na poti – bodisi iz nuje bodisi po lastni izbiri – kar preoblikuje naše razumevanje doma, zavetja in pripadnosti.
Oblikovalke in oblikovalci ste tako postavljeni pred nalogo, da ne le rešujete obstoječih izzivov, temveč tudi predvidevate nove povezave med materiali, ljudmi in planetom.
Ta izziv vas vabi, da zasnujete uporabni predmet, prilagojen nomadskemu življenju v svetu, ki je v nenehnem gibanju.
Razmišljajte, kako lahko tak predmet prilagodite različnim okoljem – notranjim in zunanjim, zasebnim in javnim, statičnim in mobilnim?
Kako lahko dizajn odgovori na potrebe popotnikov, nomadov ali kogarkoli, ki prehaja med prostori – fizičnimi ali simbolnimi?
Cilji izziva:
Udeleženke in udeleženci boste oblikovali večfunkcijske predmete, ki bodo opravljali vsaj dve funkciji – na primer prostorsko, telesno, socialno ali simbolno.
Predmeti morajo biti prenosljivi in prilagodljivi, pri čemer naj zameglijo meje med pohištvom, orodjem, oblačilom ali zavetjem.
Pri zasnovi bo ključnega pomena uporaba kovine in tekstila na nepričakovane načine, s čimer boste izzvali običajne vloge materialov ter raziskali nove povezave med njimi.
Materiali:
Izbor kovinskega in tekstilnega odpadnega materiala oziroma ostankov.
IZZIV 2: HIBRIDNE KONSTRUKCIJE – STEBER KOT OPORA ŽIVLJENJU
Mentor: Igor Siddiqui, arhitekt (ZDA, Hrvaška)
Rog mentorja: Jaka Oman (Lesarski lab) in Maruša Ramšak (Zeleni lab)
Labi: Lesarski lab, Zeleni lab, Kovinarski lab
Opis izziva:
Ker naravni viri pojenjajo, odpadki pa se množijo, tradicionalne delitve materialov – naravni/umetni, začasni/fiksni – ne zadoščajo več. Arhitektura prihodnosti zahteva nov pogled na materiale kot slojevite, hibridne sisteme, ki se odzivajo na okoljske izzive.
Izziv se osredotoča na arhitekturni steber kot osnovni element, ki ima skozi zgodovino tako konstrukcijsko funkcijo kot simbolni pomen.
Navdih boste iskali v najrazličnejših primerih: od tehnično obdelanega lesa do naravnih struktur kot so mravljišča, termitnjaki ali rastlinske mreže. Z ročnim eksperimentiranjem v naravni velikosti boste raziskovali nove kombinacije materialov in njihove vloge.
Cilj izziva je ustvariti inovativni prototip stebra kot hibridne obliko, ki podpira tako grajeno konstrukcijo kot tudi življenje.
Cilji izziva:
Cilj izziva je oblikovati in zgraditi samonosilni steber, ki bo visok vsaj toliko kot vi. Dizajn naj združuje različne materiale in funkcije ter izraža hibridnost tako v obliki kot v pomenu. Končani stebri bodo predstavljeni skupaj, s čimer bodo ustvarili prostorski učinek in nakazali svoj širši okoljski vpliv.
Materiali:
Odpadni les, kovina, najdeni materiali, kocke micelija, rastline, žuželke, bakterije.
IZZIV 3: BIOIZDELOVANJE – OD ODPADKA DO ČUDEŽA
Mentorica: Virginia San Fratello, arhitektka (ZDA)
Rog mentorja: Tauan Bernardo (FabLab) in Tomo Per (FabLab)
Labu: FabLab, Zeleni lab, Keramičarski lab
Cilji izziva:
Vsako leto se zavrže več kot milijarda ton hrane – skoraj petina vse razpoložljive hrane. Kaj pa, če bi lahko ostanke včerajšnjega dne uporabili za inovacije prihodnosti? Ta izziv spreminja naš pogled na odpadke in jih s pomočjo 3D-tiskanja pretvarja v biorazgradljive izdelke.
Raziskovali bomo neizkoriščeni potencial hrane kot materiala za proizvodnjo – tako z neposrednim tiskom kot z oblikovanjem v kalupe.
Z združevanjem oblikovanja, materialne znanosti in trajnostnih praks je ta interdisciplinarni izziv namenjen vsem, ki jih zanima, kako iz smeti ustvariti nekaj dragocenega.
Udeleženci bodo razvili funkcionalne, okolju prijazne izdelke, ki zmanjšujejo onesnaževanje, podpirajo krožno gospodarstvo in znižujejo okoljski odtis.
Cilji izziva:
Oblikovati in izdelati funkcionalen predmet za domačo uporabo iz razpoložljivih materialov, kot so npr. dehidrirani in zmleti ostanki hrane. Izdelek mora izkazovati inovativnost, trajnost in imeti praktično vrednost v vsakdanjem življenju.
Materiali:
Dehidrirani in zmleti reciklirani ostanki hrane.
IZZIV 4: MODULARNE INTERVENCIJE: OBLIKOVANJE URBANE OPREME
Mentor: Alberto Gianfreda, kipar (Italija)
Rog mentorici: Brigita Gantar (Keramičarski in Steklarski lab) in Metka Mikuletič (Lab za nakit)
Labi: Keramičarski lab, Steklarski lab, Lab za nakit
Opis izziva:
V mestih, kjer vsakdan vse bolj določata uniformiranost in industrijska standardizacija, lahko ročno izdelani materiali in unikatne oblike znova vzpostavijo občutek pripadnosti in skupnosti.
Keramika – trdna, zemeljska, a krhka – in kovina – močna, prilagodljiva in uporabna – skupaj omogočata oblikovanje urbane opreme, ki presega zgolj funkcionalnost ter vabi k družbenim ritualom, domišljiji in igri.
Ta izziv vas spodbuja k razmisleku o javnem prostoru in raziskovanju, kako lahko vsakdanji urbani elementi – kot so klopi, koši za smeti, stojala, pitniki ali ulična razsvetljava – postanejo nekaj več: orodja za povezovanje, viri navdiha ali celo spomeniki lokalni identiteti.
Kako lahko material in forma izražata pripadnost ter prispevata k oblikovanju skupnostnih prostorov, ki kljubujejo uniformiranosti?
Cilji izziva:
Oblikovati je treba kos modularne urbane opreme (npr. klop, mizo, stojalo, koš za smeti, pitnik ali ulično svetilko), ki združuje keramične in kovinarske tehnike.
Izdelek naj presega osnovno uporabnost ter nosi simbolni, kulturni ali senzorični pomen. Cilj je ustvariti objekt, ki postane zbirališče, igrišče za domišljijo ali tiha spodbuda k premoru in razmisleku sredi ritma vsakdanjega mestnega življenja.
Materiali: zavrženi keramičnih kosi (poškodovani krožniki, skodelice, ploščice) in odpadna kovina (baker, medenina, žica).
IZZIV 5: PREDMETI SKRBI – OBLIKOVANJE ZA SOLIDARNOST
Mentroica: Annelys de Vet, oblikovalka (Belgija, Nizozemska)
Rog mentorji: FabLab, Tekstilni lab
Labi: FabLab, Tekstilni lab, Lesarski lab
Opis izziva:
Kako lahko oblikovanje spodbuja solidarnost, skrb in upor v času vse večje globalne neenakosti, okoljskega zloma in družbene razdrobljenosti? Izziv črpa navdih iz Disarming Design from Palestine, platforme, ki jo je soustanovila Annelys de Vet in ki uporablja miselno spodbudno oblikovanje kot orodje za socialno pravičnost in kulturno izražanje. Udeleženci so vabljeni k raziskovanju oblikovanja kot političnega dejanja – k razvoju vsakdanjih predmetov, ki spregovorijo o skupnih težavah, medsebojni podpori in alternativnih oblikah vrednosti. Pomislite, na primer, na prevleko za blazino, ki varuje vaše sanje (Poetic Nights), odejico za dojenčka, ki poje uspavanke(Lullaby), alternativni komplet za šah (Watchtowers and Watertanks Game) ali krtačo, ki briše kontrolne točke (Checkpoint Brush).
Ta izziv spodbuja sodelovalno delo in kritično razmišljanje o politikah, ki stojijo za vsakodnevnimi predmeti: od kod prihajajo materiali, kdo jih izdeluje – in pod kakšnimi pogoji, kdo ima od njih koristi? Kakšne zgodbe pripovedujejo – in kako v zameno oblikujejo nas?
Cilji izziva:
Namen izziva je raziskati, kako lahko vsakdanji predmeti delujejo kot začetki pogovorov, razorožijo ali provocirajo, služijo kot pozivi k dejanju, ponujajo geste medsebojne pomoči ali rušijo uveljavljene norme.
Udeležence spodbujamo, naj razmišljajo onkraj posameznih prispevkov in upoštevajo, kako lahko njihovo delo sooblikuje kolektivno pripoved – kjer zbirka postane več kot le vsota delov.
Končni cilj je ustvariti premišljene, kakovostno izdelane predmete, ki izzivajo prevladujoče sisteme, nosijo kritične zgodbe ter služijo kot orodja solidarnosti, upora in opolnomočenja.
Materiali: najdeni materiali, tekstil, niti, les, 3D tiskani predmeti, ljubezen
Kdo so mentorji?

ANNA RESEI (Avstrija/Nemčija) je oblikovalka, znana po svojem konceptualnem pristopu k oblikovanju notranjih predmetov. Pogosto deluje na presečišču spekulativne fikcije in narativnega oblikovanja. Ima izobrazbo s področja oblikovanja izdelkov in tekstila ter magisterij z akademije Design Academy Eindhoven na Nizozemskem. Vodi svoj oblikovalski studio in sodeluje z različnimi podjetji pri razvoju inovativnih, napredno usmerjenih projektov. Ob svoji praksi predava na univerzah, kjer deli znanje s področij oblikovanja in pripovedništva. Letos je v Rogu kot "oblikovalka na rezidenci".
→ Spoznaj Anno Resei
IGOR SIDDIQUI (ZDA/Hrvaška) je arhitekt in raziskovalec, zaposlen na Univerzi v Teksasu v Austinu, kjer je izredni profesor in vodja študijskega programa notranjega oblikovanja. Magistriral je iz arhitekture na Univerzi Yale, kjer je prejel nagrado Samuel J. Fogelson Memorial Award za odličnost v oblikovanju. Njegovo nagrajeno delo raziskuje presečišče med oblikovalskimi inovacijami in družbenim angažmajem ter obsega raznolik nabor projektov – od knjig, razstav, začasnih ambientov, spekulativnih predmetov in podob do instalacij in arhitekturnih predlogov. Je avtor knjige Oblique Experiments: Claude Parent’s Architectural Installations (1969–1975) ter številnih esejev, člankov in poglavij, objavljenih v znanstvenih in poljudnih publikacijah.
→ Spoznaj Igorja Siddiquia
VIRGINIA SAN FRATELLO (ZDA) je vodja Oddelka za oblikovanje na San José State University v Silicijevi dolini in prejemnica nagrade Cooper Hewitt Smithsonian National Design Award za digitalno oblikovanje za leto 2025. Je oblikovalska aktivistka, avtorica in vodilna mislica na področjih aditivne proizvodnje, arhitekture in notranjega oblikovanja. Njena praksa Rael San Fratello je bila izbrana za »Emerging Voice« s strani Architectural League of New York, poleg tega je soustanoviteljica platforme Emerging Objects, usmerjene v 3D-tiskanje. Je tudi soavtorica knjige Printing Architecture (Princeton Architectural Press, 2018), ki raziskuje trajnostne in eksperimentalne materiale za 3D-tiskanje, kot so grozdne kože, sol in žagovina. Njeno delo povezuje tradicionalne prakse z novimi tehnologijami in premika meje razmišljanja o oblikovanju, gradnji in okoljski odgovornosti. Med najbolj odmevnimi projekti je Teeter-Totter Wall, postavljen na meji med Mehiko in ZDA.
→ Spoznaj Virginio San Fratello
ALBERTO GIANFREDA (Italija) je kipar in pedagog, zaposlen na Akademiji lepih umetnosti Brera v Milanu, kjer poučuje kiparske tehnike. Njegovo delo raziskuje teme odpornosti in identitete, s poudarkom na prilagodljivosti materialov ter spodbujanju interdisciplinarnega dialoga med kiparstvom, arhitekturo in urbanističnim načrtovanjem. Gianfreda je razstavljal na številnih prizoriščih; med drugim v Castello di Rivoli, v Estorick Collection v Londonu, na bienalu v Shenzhenu (Kitajska), v Canovovem muzeju v Possagnu in v Narodnem muzeju Slovenije. Njegova dela so del pomembnih stalnih zbirk, kot je MIC – Mednarodni muzej keramike v Faenzi (projekt ITALIA), pa tudi javnih prostorov, kot sta Palazzo Lombardia v Milanu in cerkev Tolentini v Benetkah.
→ Spoznaj Alberta Gianfredo
ANNELYS DE VET (Belgija, Nizozemska) je oblikovalka, pedagoginja in raziskovalka, dejavna na področju participativnega oblikovanja za družbene in politične spremembe. Poučuje na umetniški šoli Sint Lucas v Antwerpnu in je nedavno zaključila doktorat s področja participativnega oblikovanja na ARIA (Antwerp Research Institute for the Arts). Soustanovila je platformo Disarming Design from Palestine, vodila magistrski program Disarming Design na Sandberg Instituut v Amsterdamu ter je ustanovna urednica zbirke Subjective Atlas. Njeno delo raziskuje vlogo oblikovanja v aktivizmu, kritični pedagogiki in alternativnih pripovedih.
→ Poglej projekt Subjective EditionsPogosto zastavljena vprašanja
- Zanimajo me različni izzivi. Ali se lahko prijavim na več izzivov?
V prijavnici izberete izziv, pri katerem bi najraje sodelovali, in dodate še svojo drugo izbiro kot nadomestni izziv. Komisija bo vaše želje upoštevala pri končni razporeditvi udeležencev. - Prihajam iz Ljutomera. Ali lahko dobim prenočišče v Ljubljani?
Udeležencem, ki ne živijo v Ljubljani, lahko zagotovimo brezplačno prenočišče v hostlu Celica. Ker bo dogodek intenziven, bo mogoče prespati tudi kar v Centru Rog – v spalni vreči. Za podloge bomo poskrbeli, spalno vrečo pa prinesete s seboj. - Kako naj pripravim svoj predstavitveni video?
Posnemite 3-minutni video, v katerem komisiji predstavite: kdo ste, katera področja vas zanimajo, s čim se ukvarjate (strokovno ali ljubiteljsko) in zakaj želite sodelovati pri reševanju izbranega izziva. Video naložite na splet (YouTube, Vimeo, WeTransfer, Google Drive …) in povezavo prilepite v prijavni obrazec. - Ali bo na dogodku poskrbljeno za hrano?
Da. V času RogKreatona (od ponedeljka do srede) bomo poskrbeli za zajtrk, kosilo in večerjo, v sredo zjutraj še za zajtrk. V četrtek in petek, med konferenco RogForum, bo na voljo kosilo in prigrizki. - Ali moram plačati prijavnino za prijavo na RogKreaton?
Ne. Udeležba na RogKreatonu je brezplačna, prijavnine ni! - Kako izgleda RogKreaton?
Oglej si utrinke s pretekle edicije in prisluhni izkušnjam udeležencev tukaj: RogKreaton 2024
Poglej še
Dead Stock

David Tavčar se kot oblikovalec zaveda svoje odgovornosti. Verjame namreč, da je z dobro načrtovanim oblikovalskim delom mogoče doprinesti k proizvodnim procesom in tudi k procesu proizvodnje surovin. Delo oblikovalca okolju ne sme povzr...