Zaključek RogKreatona z izjemnimi rešitvami

Obvestila 21. 11. 2024
Center_Rog_RogKreaton_Web_Size_Foto_Tine_Lisjak_Zmagovalna_ekipa_Izziv_4

V sredo, 20. novembra se je z razglasitvijo zmagovalne ekipe zaključil prvi RogKreaton, 48-urni ustvarjalni dizajn šprint za mlade, stare od 18 do 30 let, ki so skupinah iskali odgovore na 5 oblikovalskih izzivov. Žirijo v sestavi Lucija Jankovec, projektna vodja v Centru Rog, oblikovalec David Tavčar, uporabnik studia Rog in modna oblikovalka Maja Šimunović, udeleženka programa Designer in Residency je najbolj prepričalo delo skupine, ki se je lotila izziva 4 z naslovom: UMETNA INTELIGENCA IN TRADICIJA - SKUPAJ DOMA V LETU 2045. Zmagovalna ekipa 6. udeležencev iz štirih različnih držav bo nagrajena z enomesečno rezidenco za tujce, domači člani ekipe pa bodo prejeli letno članarino in celoletni uporabniški paket za Center Rog.

Mentorja zmagovalne ekipe sta bila produktna oblikovalca Lei in Jovana ZHANG (Kitajska, Srbija), ki sta skozi projekt tudi sama spoznala slovensko obrt in bila presenečena nad tem, kako bogata je njena tradicija. “Ljubljana ni veliko mesto, zato je še toliko bolj impresivno, da ima tako veliko institucijo kot je Center Rog, ki privablja tako široko paleto ustvarjalcev z različnih področij in jih izziva, da ustvarjajo. Na voljo imajo res kvalitetno opremo, mentorje z bogatim znanjem in seveda njihovo podporo,” je povedala Jovana Zhang. Član zmagovalne ekipe Mingyu Xu, sicer oblikovalec pohištva, ki deluje med Londonom in Šanghajem, pravi, da bo osvojene veščine prenesel v svoje ustvarjanje v prihodnosti, Andreja Benedejčič, ki sicer deluje znotraj programa Mladi Rog, pa dodaja, da je bilo zanimivo raziskovati povezavo med tradicionalnimi obrtmi in umetno inteligenco. “Večjih izzivov udeleženci ekipe nismo imeli, ga je pa imela umetna inteligenca, ki je bila očitno utrujena od vseh naših zahtev, tako da ni želela več generirati slik tradicionalnih vzorcev,” se je pošalila.

Od prepleta umetne inteligence s tradicionalno obrtjo do izdelane lesene zibke

Izdelki, ki so nastajali pod taktirko domačih in tujih mentorjev, na raznolik način odgovarjajo na zastavljene izzive: od različnih košar in luči, ki so nastali iz odpadnega železa in gum (Izziv 1: KREATIVNA NADGRADNJA INDUSTRIJSKIH ODPADKOV pod mentorstvom švedsko-islandske produktne oblikovalke Anne GUDMUNDSDOTTIR), jurte kot prostora srečevanja (Izziv 2: VSAK NEZNANEC JE DOBRODOŠEL GOST pod mentorstvom kazahstanske arhitektke Asel YESZHANOVE), oblek s tradicionalnim ročnim vezenjem (Izziv 3: BREZ ODPADKOV - OD SMETI DO STILA pod mentorstvom kubanske modne oblikovalke Lauren FAJARDO), že omenjenih rešitev, ki so nastajali v zmagovalni ekipi, in končno: dva lesena prototipa zibk Nest in The Egg (Izziv 5: OBLIKOVANJE LESA - SPOJ TRADICIJE IN INOVACIJE pod mentorstvom industrijskega oblikovalca Roka Kuharja). “Za mlade je tak kreaton pomembna izkušnja, saj jih sili k hitrim odločitvam. Tudi k temu, da kdaj opustijo idejo, kar je včasih težko, tudi če pri razvoju trčiš ob zid”, je povedal Rok Kuhar. Čeprav je vsakodnevno v stiku s študenti, je pri RogKreatonu posebno to, “da je treba ljudi, ki se ne poznajo prej med seboj, spraviti v učinkovit team, ki bo sprejemal odločitve in delal za skupen cilj, tudi če se med seboj mogoče ne strinjajo.”

Zaradi izjemnega dela tudi vseh ostalih skupin se je komisija odločila, da bodo nagrade prejeli tudi vsi drugi udeleženci. Kot je ob razglasitvi rezultatov povedala direktorica Centra Rog Renata Zamida, so vsi udeleženci Rog Kreatona “naredili super delo, zato bodo tuji udeleženci nagrajeni z dvotedensko skupinsko rezidenco, domači člani ekip pa letno članarino in mesečni uporabniški paket Centra Rog”.

Tega se že veseli Dayana Valdés Cureau s Kube, ki je sicer modna oblikovalka, a bo osvojeno znanje o arhitekturi uporabila v svojem novem projektu: “Rada bi naredila obleko iz lesa, zato se zelo veselim, da bom med 2-tedensko rezidenco to idejo nadgradila v tekstilnem in lesarskem labu”.

Vsa nastala dela so tudi razstavljena na razstavi RogExpo.

Foto: Tine Lisjak

Poglej še

Hishka

Studio_Hishka_slika1

Projekt HISHKA se ukvarja z izzivi dostopnosti, presežkov, uporabnosti in revitalizacije prehitro preraslih, velikokrat skoraj novih kosov otroških oblačil. HISHKA je krožni trajnostni projekt, sistem in sodobna blagovna znamka otroških ...