Startup.Design 2.0 - Oblikuj svoje podjetje, ustvari svoje sanje
Program Startup.Design je sklop predavanj in delavnic za vse kreativce, ki bi se radi podali na samostojno pot in razvili nov izdelek ali storitev, ki je na praktičen in zgoščen način predstavil celoten proces od razvoja ideje do vstopa na trg in nagovor potencialnih vlagateljev. Na delavnicah z Gregorjem Žavcarjem smo se spoznali z vodilnimi dobrimi praksami in temeljnimi orodji, primernimi za startupe, ter pridobili pregled nad procesom razvoja poslovne ideje. Skozi delavnice smo prav tako spoznali, kako z minimalnimi razviti poslovno idejo, pridobiti partnerje, kakor tudi financiranje.
Program
- Pozdravljen, svet! (26.8.2013)
Kaj je startup? Kaj so glavni trendi? Kaj je poslovni model in kako ga razvijemo? Kako prepoznati tip trga, na katerega se podajamo? Kako ustvarjamo vrednost in komu le-to ponujamo? Kaj so naše ključne aktivnosti, sredstva in kateri partnerji so ključni? Udeleženci predavanja so dobili razumevanje ključnih pojmov in spoznali temeljna orodja in tudi pregled procesa razvoja poslovne ideje in prvega testiranja na trgu. Cilj delavnice je bil identificirati tip trga, pripraviti prvi osnutek poslovnega modela in razviti prve delovne hipoteze, ki jih lahko preizkusimo na trgu.
Ključne besede in vsebine: startup, business model, social-local-mobile, business model canvas, lean startup, customer development, value proposition, freemium, peer-to-peer marketplaces, sharing economy
- Kakšna je tvoja zgodba? (2.9.2013)
Povej mi svojo zgodbo in povem ti, kdo si. Zgodba izdelka, storitve oz. blagovne znamke je vse bolj pomembna, še posebej v “prenaseljenih” panogah, istočasno pa je lahko ključna konkurenčna prednost. V okviru predavanja so bila predstavljena znanja s področja ustvarjanja blagovne znamke in možnosti trženja. Na delavnici smo se naučili identificirati tržne segmente in oblikovati avtentično in edinstveno blagovno znamko, posvetili smo se predstavitvi podjetniške ideje za potencialne vlagatelje.
Ključne besede: storytelling, personas, value proposition canvas, brand development, pitch, content marketing, inbound marketing
- Vitki in atraktivni na prvi zmenek s trgom (9.9.2013)
Prihranite čas, prihranite denar in vstopite na trg z najmanjšim obsegom izdelka ali storitve, ki omogočata nagovor prve potencialne uporabnike in pridobitev pomembnih ugotovitve za nadaljnji razvoj. Predavanje je združilo znanja prejšnjih predavanj in poglobilo razumevanje metodologije ustvarjanja potrošnika. Poudarek je bil na procesu razvijanja izdelka in definiranju prve verzije t.i. minimalnega izdelka, ki istočasno zagotavlja časovno kot tudi stroškovno učinkovitost. V okviru delavnice so udeleženci spoznali, kako s povratno informacijo trga ugotavljamo ustreznost postavljenih poslovnih hipotez.
Ključne besede: lean startup, minimum viable product (mvp), validated learning, build-measure-learn loop, four steps to epiphany, customer discovery, customer validation, funnel, viral loop, metrics, vanity metrics
- V hrabri, novi svet (16.9.2013)
Zaključno predavanje in delavnica sta bila namenjena spoznavanju različnih možnosti rasti in zbiranja sredstev za nadaljni razvoj – od uporabe “crowdfunding” rešitev, kot je Kickstarter.com in vključitve v inkubatorske programe do nagovora potencialnih investitorjev.
Ključne besede: metrics, pivot, bootstrapping, startup incubator, crowdfunding, Kickstarter, venture capital (VC)
Izobraževanje je potekalo v sodelovanju RogLaba, Regionalnega centra kreativne ekonomije, ki deluje v okviru Regionalne razvojne agencije Ljubljanske urbane regije, in Startup šole Hekovnik.
Operacijo delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007–13, razvojne prioritete razvoj regij, prednostne usmeritve regionalni razvojni programi.
Poglej še
Hishka
Projekt HISHKA se ukvarja z izzivi dostopnosti, presežkov, uporabnosti in revitalizacije prehitro preraslih, velikokrat skoraj novih kosov otroških oblačil. HISHKA je krožni trajnostni projekt, sistem in sodobna blagovna znamka otroških ...